Tdh primeste recunoastere globala pentru mentinerea sigurantei copiilor

In urma unei evaluari realizate de catre miscarea globala Keeping Children Safe, Terre des hommes (Tdh) a primit cea mai inalta recunoastere – “Nivelul 1 de Certificare” – pentru modul in care protejeaza copiii. “Prin grija acordata sigurantei copiilor in toate aspectele interventiilor sale, Terre des hommes da dovada de leadership in domeniul asistentei pentru protectia copilului. Speram ca toate organizatiile sa le urmeze exemplul in implementarea Standardelor Internationale pentru Mentinerea Sigurantei Copiilor. Trebuie sa ne asiguram ca, oriunde si oricand, copiii sunt protejati de ceea ce le poate face rau“ a declarat Sarah Blakemore, Directorul Keeping Children Safe. Nivelul 1 al Certificarii in domeniul mentinerii sigurantei copiilor evalueaza daca politicile de lucru ale organizatiilor identifica in mod clar situatiile de risc pentru copii si pasii de urmat pentru combaterea acestora. Analiza condusa de Keeping Children Safe a aratat ca interventiile Tdh pentru mentinerea sigurantei copiilor au urmatoarele puncte tari: O politica de protectie a copilului cu adevarat globala a fost realizata si este disponibila in diferite limbi atat pentru angajatii organizatiei, cat si pentru copii si parinti. Politica este revizuita in mod regulat si consolidata in permanenta; Tdh a dezvoltat un set de materiale de instruire si orientare privind protectia copilului […]

Mai mult

Referentii sociali din comunitatile REGAL au un nou ajutor: tableta

Din Aprilie 2016, 21 referenti sociali din Valea Dunarii si-au schimbat modul de lucru. Ajungand la birou, in cadrul Serviciilor Publice de Asistenta Sociala, referentii si-au pornit tabletele in locul PC-urilor si, cu lumea 2.0. la indemana, au deschis noi ferestre catre bunele practici din domeniul asistentei sociale. Oferite de catre Fundatia Terre des hommes Elvetia prin proiectul REGAL, tabletele ii ajuta pe cei 21 referenti sa pregateasca si sa raporteze vizitele de teren mult mai rapid, sa transmita si sa primeasca informatii de la DGASP-uri fara intarziere, sa planifice sedintele Consiliilor Comunitare Consultative, precum si sa monitorizeze modificarile legislative sau oportunitatile aparute in domeniul lor de interes. De asemenea, gasindu-se doar la un email distanta unii de ceilalti, cei 21 referenti pot inova in practica de zi cu zi, consultandu-se, facand schimb de experiente si armonizandu-si modul de lucru. In plus, noii posesori ai tabletelor pot accesa oriunde si oricand resursele create de Terre des hommes pentru profesionalizarea serviciilor de protectie a copilului. De exemplu, referentii sociali pot participa la cursurile si webinariile organizate pe ChildHub, platforma online pentru profesionistii din domeniul protectiei copiilor din Europa de Est; pot semnala cazurile de trafic de fiinte umane folosind aplicatia mobila […]

Mai mult

Contribuie la realizarea metodologiei de integrare socio-educationala “ROBIN” si ofera-le copiilor aflati in situatii de migratie mai mult decat o a doua sansa!

In perioada Iunie – Decembrie 2016, va dezvolta o noua metodologie de invatare incluziva (prima versiune) care sa poata fi utilizata de cadrele didactice implicate in programul “A Doua Sansa” pentru o mai buna integrare a elevilor in situatie de migratie si afectati de aceasta***. Metodologia va fi dezvoltata prin proiectul transnational finantat prin programul Erasmus+, Parteneriate strategice. Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile  Pentru o buna fundamentare a viitoarei metodologii, invitam profesorii si invatatorii activi in programul ADS sa completeze urmatorul. Contributiile respondentilor vor ajuta la designul unui curs de formare pentru aplicarea metodologiei de invatare incluziva, ce va fi livrat unui numar de 100 educatori din fiecare tara implicata in proiect. Completarea chestionarului dureaza intre 10-15 minute. Accepted what have been some of your favorite classes so far visit the blog page at nd. Raspunsurile pot fi inregistrate pana la termenul limita 21 Mai 2016 si vor fi confidentiale. *Prin „copii aflati in situatie de migratie si afectati de aceasta” Terre des hommes face referire la copiii si tinerii fara un domiciliu stabil, ai caror parinti sunt plecati in strainatate, calatoresc voluntar sau involuntar, insotiti sau neinsotiti, in granitele aceleiasi tari sau in interiorul UE, sunt repatriati […]

Mai mult

ROBIN, ajutorul profesorilor pentru integrarea sociala a copiilor in situatie de migratie

Copiii aflati in situatie de migratie* trec peste granite – administrative sau teritoriale – in cautarea unei vieti mai bune. Fenomenul de migratie la care sunt expusi ii face vulnerabili si nesiguri in stabilirea de legaturi, diminuandu-le sansele de a se dezvolta si de a-si realiza potentialul. In plus, este de doua ori mai probabil ca tinerii si copiii in situatie de migratie sa renunte la scoala decat colegii lor, ceea ce ii expune si mai mult excluziunii sociale (cf. raportului CE “Prevenirea abandonului scolar timpuriu in Europa – Lectii invatate din programele educationale A Doua Sansa”, 2013). Fundatia Terre des hommes-Elvetia (Tdh) a descoperit ca buna parte dintre copiii aflati in situatie de migratie frecventeaza programele ADS. Pentru a preveni renuntarea acestora la studii, este necesar ca programa de invatare sa fie mult mai flexibila si sa includa activitati creative, in scoala, raspunzand astfel recomandarilor facute de UNICEF – “Abandonul scolar timpuriu: cauze si posibile cai de prevenire”, 2009. In intampinarea acestei nevoi, Tdh a dezvoltat  o noua metodologie de invatare incluziva care sa fie utilizata de cadrele didactice ce lucreaza cu copiii si tinerii din situatii de migratie, beneficiari ai programului ADS. Metodologia a fost realizata in cadrul […]

Mai mult

Fundatia Terre des hommes Elvetia